Customer Contact Company
Sinds 2017 is er een mooie samenwerking ontstaan tussen mij en Customer Contact Company. Customer Contact Company is expert op het gebied van klantenservice en helpt opdrachtgevers hoe je continu kunt verbeteren in mens, proces en techniek.
Customer Contact Company gebruikt zeilen, maar vooral wedstrijdzeilen als krachtige metafoor voor de aansturing en continue verbetering van het contact center. Zo zetten zij hun eigen J109 (zeilboot ) in voor de training ‘actiegericht teamcoachen’.
“We zetten koers naar een doel en doen alles wat in ons vermogen ligt om dat doel te realiseren en het liefste als eerste te finishen. Die strijd speelt zich niet alleen af op het water, maar begint al bij de voorbereiding. Operational Excellence betekent dat de boot volledig zeilklaar is, en de crew idem dito. We trainen frequent, en kijken waar het beter of anders kan. We kennen de concurrentie en weten wat hun zwakke punten zijn. Tijdens de wedstrijd blijven we alert en sturen we voortdurend bij, op basis van informatie uit veel verschillende bronnen. We communiceren ons suf. Zijn er obstakels, dan proberen we tussen de klippen door te zeilen. En als het tegenzit, zetten we alle zeilen bij, we gaan scherp aan de wind zeilen of proberen het beter, anders of slimmer te doen. Na elke race evalueren we en vieren de successen.”
Kortom: Tussen mij en Customer Contact Company zit een grote link. In dit filmpje vertel ik hier meer over >>